מה זה פרסום בספוטיפיי?
ספוטיפיי אדס (Spotify Ads) היא פלטפורמת פרסום דיגיטלית
המאפשרת למותגים ועסקים לקדם את עצמם באמצעות מודעות בספוטיפיי,
אחת משירותי הסטרימינג המוזיקליים הגדולים בעולם.
ספוטיפיי מציעה מספר פורמטים שונים של מודעות, המתאימים למטרות ותקציבים שונים,
כולל פרסום שמע, וידאו, ובאנרים דיגיטליים.
פורמטים עיקריים של פרסום בספוטיפיי
מודעות שמע (Audio Ads):
מודעות אלה מושמעות בין השירים למשתמשים בחשבונות חינמיים.
כל מודעה כוללת קריינות וקריאה לפעולה (CTA).
המודעות מופעלות כאשר המשתמשים מאזינים לפלייליסטים או פודקאסטים.
מודעות וידאו (Video Ads):
ספוטיפיי מציעה שני סוגים של מודעות וידאו:
Sponsored Sessions: מודעה שמופעלת כאשר משתמשים מקבלים גישה
לשימוש ללא פרסומות לזמן קצוב אחרי צפייה במודעה.
Video Takeover: מודעה שמופיעה תוך כדי מעבר בין שירים או כאשר המשתמש
מבצע פעולה בתוך האפליקציה.
באנרים ותצוגות ויזואליות (Display Ads):
אלה כוללים באנרים ותמונות פרסומיות המופיעות בממשק המשתמש של ספוטיפיי,
בעיקר בעמוד הבית ובתוך פלייליסטים פופולריים.
מודעות בפודקאסטים (Podcast Ads):
ספוטיפיי מציעה גם פרסום בתוך פודקאסטים בשיתוף עם מפיקי תוכן,
שם עסקים יכולים לשלב מודעות שמתאימות לקהל היעד של הפודקאסט.
יתרונות הפרסום בספוטיפיי
מיקוד מדויק: ניתן למקד את המודעות לפי מיקום גיאוגרפי, גיל, מין, תחומי עניין,
והעדפות מוזיקליות, מה שמאפשר להגיע לקהל יעד מותאם אישית.
מדידת ביצועים: ספוטיפיי מספקת כלים למעקב אחרי ביצועים של מודעות כמו קליקים,
חשיפות, ומעורבות המשתמשים.
תוכן מותאם לקהל: אפשר להתאים את המסר לקונטקסט שבו המשתמש מאזין,
מה שמאפשר להפיק מסרים יצירתיים ומכווני קהל.
יצירת קמפיין בספוטיפיי
כדי ליצור קמפיין פרסומי בספוטיפיי, יש להשתמש בכלי הפרסום של ספוטיפיי
הנקרא Spotify Ad Studio.
זהו כלי פשוט ואינטואיטיבי המאפשר לעסקים, אמנים, ומותגים לייצר ולהריץ קמפיינים
פרסומיים בצורה מהירה ויעילה.
הנה מדריך ליצירת קמפיין פרסומי בספוטיפיי:
יצירת חשבון ב-Spotify Ad Studio
עבור אל האתר Spotify Ad Studio.
הירשם לחשבון, או היכנס אם כבר יש לך חשבון קיים.
לאחר ההתחברות, תוכל להתחיל בתהליך יצירת קמפיין.
הגדרת מטרות הקמפיין
בחר את מטרת הקמפיין שלך.
האפשרויות כוללות קידום מוזיקה, קידום תוכן כמו פודקאסטים,
קמפיינים למותגים, קידום אירועים ועוד.
החלט האם המטרה שלך היא להגביר את המודעות, להגדיל את מספר ההאזנות,
או להניע משתמשים לפעולה ספציפית כמו ביקור באתר.
בחירת קהל יעד
מיקוד לקהל היעד:
הגדר את הפרופיל של קהל היעד שלך, הכולל:
מיקום גיאוגרפי: מדינה, עיר, או אזור מסוים.
גיל ומין: בחר את קבוצות הגילאים והמין שאתה רוצה למקד.
תחומי עניין ומוזיקה: תוכל למקד לפי סוג מוזיקה שהמשתמשים מאזינים לה
או תחומי עניין ספציפיים.
ניתן גם לבחור מיקוד לפי מכשירים (כגון מובייל, מחשב נייד, או טאבלט),
מה שמאפשר למקסם את ההשפעה של המודעות.
בחירת פורמט המודעות
מודעות שמע (Audio Ads): אלו הן מודעות באורך של 30 שניות שנשמעות בין השירים.
המודעות כוללות קריינות וקריאה לפעולה.
מודעות וידאו (Video Ads): אלו מודעות וידאו שמופעלות כאשר המשתמש נמצא באפליקציה
ומשתמש בפונקציות מסוימות כמו מעבר בין שירים.
מודעות תצוגה (Display Ads): באנרים גרפיים שמופיעים בעמוד הבית או במקומות אחרים
באפליקציה.
Marquee או Showcase: אם אתה אמן או מותג עם תוכן ייחודי (כגון אלבום חדש או אירוע),
תוכל להשתמש באחד הכלים הללו כדי לקבל חשיפה ממוקדת.
יצירת תוכן המודעה
הקלטת מודעת שמע:
תוכל להקליט מודעה בעצמך או להשתמש בכלי של ספוטיפיי להפקת המודעה
(יש אפשרות להקליט בתוך הפלטפורמה).
כתוב תסריט ברור עם קריאה לפעולה ברורה, למשל: "האזינו עכשיו לאלבום החדש שלנו ב-Spotify".
יצירת מודעת וידאו או באנר:
ודא שהוידאו או התמונה הם באיכות גבוהה ומתאימים למידות שנדרשות
לפי הפלטפורמה.
יש לכלול קריאה לפעולה בולטת כמו "לחצו כאן לפרטים נוספים"
או "האזינו עכשיו".
הגדרת תקציב
הגדר את התקציב היומי שלך או התקציב הכולל של הקמפיין.
אפשר להתחיל מתקציב קטן ולגדול לפי הצורך.
תוכל לבחור אם הקמפיין ירוץ לפרק זמן מסוים או עד לניצול התקציב שהגדרת.
מעקב ודיווח
מעקב אחרי ביצועים: לאחר שהקמפיין באוויר, תוכל לעקוב אחרי נתונים
כמו מספר ההשמעות, הקלקות, זמן האזנה, ומדדים נוספים דרך דשבורד
הפרסום של Spotify Ad Studio.
ביצוע אופטימיזציה: בהתאם לנתונים, תוכל לבצע התאמות לקמפיין,
כמו שינוי בקהל היעד או בתוכן המודעה כדי לשפר את התוצאות.
שיפור מתמיד
לאחר סיום הקמפיין, חשוב לנתח את הנתונים ולהבין מה עבד טוב ומה ניתן לשפר.
כך תוכל לשפר את הקמפיינים הבאים.
יצירת קמפיין פרסומי בספוטיפיי היא דרך מצוינת להגיע לקהל מגוון
בצורה מדויקת ויצירתית.
יצירת קמפיין Marquee ו-Showcase
Marquee ו-Showcase הם כלים פרסומיים מתקדמים של ספוטיפיי,
המיועדים לאמנים, חברות תקליטים ומותגים כדי לקדם תוכן ספציפי,
כמו אלבום חדש, פלייליסט או אירוע.
הנה סקירה על כל אחד מהם:
Marquee
Marquee הוא כלי פרסומי שמיועד בעיקר לקידום אלבומים חדשים
או שירים שנמצאים בתחילת ההשקה.
המודעות מופיעות בצורה של באנר פרסומי בתוך האפליקציה,
ומכוונות ישירות למשתמשים עם נטייה להאזין לתוכן המוזיקלי של האמן.
איך זה עובד:
באנר פופ-אפ ייחודי: כאשר אמן משיק אלבום חדש, משתמשים שמתעניינים בתוכן של האמן
יראו חלון פופ-אפ שמציע להם להאזין לאלבום החדש בלחיצה אחת.
מיקוד למאזינים שכבר אוהבים את האמן: הכלי מייצר מיקוד ממוקד, שכן הוא פונה למשתמשים
שכבר מאזינים לאמן או לז'אנר שלו.
המערכת מזהה משתמשים רלוונטיים על בסיס נתוני האזנה קודמים.
עלות פר השמעה: הקמפיין מבוסס על תשלום לפי מספר האנשים שיבצעו אינטראקציה
עם המודעה, מה שמאפשר לאמנים וחברות התקליטים לנצל את התקציב בצורה מיטבית.
יתרונות:
מיקוד לקהל קיים עם פוטנציאל גבוה להאזנה.
המודעות מוצגות בצורה בלתי פולשנית ומכוונת לתוכן חדש של האמן.
Showcase
Showcase הוא כלי נוסף המאפשר למותגים לקדם פלייליסטים,
פודקאסטים או תוכן אחר למשתמשי ספוטיפיי.
המודעות מופיעות בצורה בולטת בעמוד הבית של ספוטיפיי,
כך שהן מקבלות תשומת לב משמעותית.
איך זה עובד:
מודעת תצוגה בעמוד הבית: Showcase ממקם מודעה דינמית בעמוד הבית
של האפליקציה, כך שהמשתמשים רואים אותה מיד עם כניסתם לספוטיפיי.
מיקוד מתקדם: בדומה ל-Marquee, גם כאן יש אפשרות למקד את התוכן למשתמשים
לפי תחומי העניין שלהם, סוג התוכן שהם מאזינים לו, והעדפות מוזיקליות או ז'אנרים.
תוכן ממותג: Showcase מאפשר להציג לא רק תוכן מוזיקלי, אלא גם פודקאסטים,
פלייליסטים ייחודיים או אפילו אירועים ומבצעים של מותגים.
יתרונות:
נוכחות בעמוד הבית של ספוטיפיי מבטיחה חשיפה גבוהה מאוד.
מתאים לקידום כל סוג תוכן ולא רק מוזיקה.
איך להקים קמפיין Marquee או Showcase:
גישה לכלי דרך Spotify for Artists (ל-Marquee) או Spotify Ad Studio (ל-Showcase).
הגדרת מטרות הקמפיין: האם רוצים לקדם אלבום חדש או פלייליסט?
יש להגדיר את מטרת הקמפיין.
בחירת קהל יעד: ניתן למקד את הקמפיין לפי פרמטרים כמו מיקום, גיל, ז'אנר מועדף, ועוד.
תקצוב: יש להגדיר תקציב לקמפיין, מבוסס על אינטראקציות
(כגון לחיצה על המודעה והאזנה לתוכן).
מעקב ביצועים: חשוב לעקוב אחרי הביצועים של הקמפיין באמצעות הדשבורד
ש-Sotify מספקת, כדי לוודא שהקמפיין עומד ביעדים שהוגדרו.
שני הכלים הללו הם אפשרויות מעולות להשגת חשיפה משמעותית למוזיקה
או לתוכן אחר על גבי הפלטפורמה של ספוטיפיי.